Algemeen
Visit Tubbergen zet de regio op de kaart
TUBBERGEN - Iedereen heeft vast de naam Visit Tubbergen wel eens horen vallen, maar wat is het eigenlijk precies en wat doet Visit Tubbergen? Marketeer Anne Wiefferink is sinds juni vorig jaar druk bezig om Tubbergen en omgeving flink op de kaart te zetten en de regio te promoten door online en offline marketing.
We zijn er niet alleen voor toeristen
“Wij zijn er niet alleen voor de toeristen, maar ook voor de inwoners en bedrijven in de gemeente”, vertelt Anne Wiefferink. “We doen aan productontwikkeling. Denk hierbij aan het publiceren van fiets- en wandelroutes of flyers van bezienswaardigheden, maar we helpen ook met de promotie van evenementen in de gemeente en van de ondernemers. We werken samen met andere gemeenten in zowel binnen- en buitenland zodat ook bijvoorbeeld de Duitse bezoeker de weg naar Tubbergen weet te vinden.”
Eén van de evenementen waar Visit Tubbergen zich mee bezighoudt, is de ondersteuning van Glasrijk Tubbergen. “Samen met de organisatie willen we dit evenement grootser maken dan voorgaande jaren. Zo zijn er dit jaar ook verschillende expositielocaties buiten het centrum van Tubbergen. Denk hierbij aan Herinckhave in Fleringen, Huize Brecklenkamp en Huis Singraven in Denekamp. De organisatie zorgt voor alternatieve vervoersmiddelen om deze locaties op een unieke manier te kunnen bezoeken. Ook krijgen de Tubbergse wijnproducenten een prominente rol, waardoor je tijdens het evenement wijnen uit de streek kunt proeven. Op deze manier is Glasrijk straks niet voor maar één dag interessant, maar is het voor bezoekers aantrekkelijk om er een hele week voor naar de regio te komen.”
Vernieuwde website
Er wordt bij Visit Tubbergen door Anne Wiefferink al een tijdje gewerkt aan een nieuwe opmaak voor de website. Dit wordt gedaan om te zorgen voor een betere vindbaarheid in Google en om nog meer mooie verhalen en foto’s over de omgeving te plaatsen. Middels socialmediakanalen, e-mailmarketing, campagnes en samenwerkingen weet ze een steeds groter publiek te bereiken. Hiervoor wordt er nauw samengewerkt met bijvoorbeeld de gemeente Dinkelland, maar ook met Noordoost-Twente en Twentebreed. Anne is dan ook vaak te vinden in Tubbergen waar ze in gesprek gaat met bedrijven, de gemeente of de organisatie van evenementen. “Mijn doel is voornamelijk het versterken van de marktpositie van de ondernemers en het dorp zelf.”
Fotowedstrijd
Visit Tubbergen betrekt zowel inwoners als bedrijven bij het op de kaart zetten van de regio. “Sinds een aantal maanden maken we gebruik van een foto- en videograaf die voor ons op pad gaat om gebieden en evenementen in beeld te brengen zodat iedereen kan zien hoe mooi het hier is en wat de regio allemaal te bieden heeft. Ook organiseren we binnenkort een fotowedstrijd waarbij inwoners hun foto’s kunnen insturen. Hier komt natuurlijk een leuke prijs bij kijken”, stelt Anne Wiefferink.
“Er zijn in deze regio zoveel mooie plekken in de natuur, mooie terrassen bijvoorbeeld of mooie momenten zoals een geweldige zonsopkomst; we willen iedereen dan ook aanmoedigen om dit in beeld te brengen en deze foto’s naar ons te mailen (info@visittubbergen.nl) of ons te taggen op Facebook of Instagram (@visittubbergen).”